Az aranykoronás foglalatú kettős kereszt
A kiscímer harmadik motívuma a zöld hármashalmon álló aranykoronás foglalatú kettős kereszt.Szerintem a legkönnyebben a kettős kereszt eredete érthető meg a myagyar címertanban.Időszámításunk előtt 3200 tájékán a Tudó (Thóth)főpap jelentős közreműködésével létrejött a két Nílus menti magyar törzs egységesülése.Tudjuk,hogy az uralkodói szimbólumok is egységesültek.Ugyancsak létrejött a két nép vallási jelképeinek az összevonása is egy rendszerbe.A magyar népek őskori legjelentősebb vallási emblémája a nyakba akasztható körosztó kereszt volt.Ilyen keresztek kerültek elő a magyarországi ásatások során jelentős számban,és nem csak a honfoglalás kori leletekből.A keresztek a leírásokban az egyenlőszárú,de a hosszabb szárú kialakításukról is árulkodnak.Értelmük a körosztáson alapul.Csak nagyon röviden írom le,hogy a magyar népek hitvilágában a legfőbb isten megjelölésére a kör ábrázolását használták.A kör sehol sem kezdődik,és sehol sem végződik eszmeisége,az isten örökkévalóságát tükrözte.Úgy gondolták,hogy a kör az maga az egy és oszthatatlan teremtő ősanya,valójában maga a természet.Az egy istent a napban vélték megtalálni.A magyar népek egyetlen istene a Ré(rá),a napisten volt.Neve valószínűleg a "rásüt" összefüggésben is fennmaradt.Minden más,az isten másának tartották.Ezek szerint az egértől az oroszlánig,a fáraókon keresztül a papokig a megnevezésekben az isten mását tekintették bennük.Például a Ramás(Rá napisten földi mása),Ramses(Rá-más-ős)fáraónevek a fentiek szerint képződtek.Úgy imádták őket,mint az ÚR KHEPE(az úr képe)az egyiptomi napvallásban "oh,te egyetlen,oh te tökéletes".
Vajon azzal lehet-e magyarázni szlovákia kettős kereszt ábrázolását a saját címerükban,hogy magyarország részeként fejlődtek ki egészen 1919-ig?A válasz,nem!Szlovákia címerében az eredet válasza sokkal régebbi vonatkoztatású eseményekhez kapcsolódik.Egészen a honfoglalásnak nevezett honegyesítési folyamatokat megelőző történelmi korokhoz.Érdekes volna megvizsgálni a Morva fejedelemség valóságos nemzetiségi felépítését a 8.-10. századokban.Hova lett az évkönyvekben említett fekete magyarok népessége erről a területről.Ha valóságos az adat,hogy ezeket a területeket csak Szent Isván korában tagosították be a magyar közigazgatásba,és ezután telepítették le a délvidékre a fekete magyarokat,felvetődik,akkor milyen államalakulat volt a felvidék,A Morva név vajon milyen nemzetiségű népeket takar?Nem-e a Mauri ősi magyar nemzetségnevet azonosítja inkább a fogalom?Talán igaz lehet,hogy a kitalálz Szvatopluk vezér neve helyett,a Zentapolug magyar fejedelmi név állhatott az elveszett ősi krónikánkban?A szlovák népről tudvalevő,hogy csak az időszámítás utáni második évezredben alakult saját nemzetiséggé.A sok kérdőjelre ebben a kiadványban nincs módom válaszolni,csak annyit fűzök hozzá,hogy több Észak-Afrikai államban,és Dél-Spanyolország területén is Mauir országok léteztek az időszámításunk kezdete kötüli évszázadokban.
még egy nagyon érdekes kettős kereszt előfordulásról teszek említést.A normann viking áletfa ábrázolásokban a világhegy csúcsán álló kettős kereszt,mintha az egyiptomi kettős kereszt duplikációja lenne? A magyar címerábrázolás kettős kereszt heraldikájának új megközelítése szerint,egyértelműnek tartom az ókori egyiptomi eredet valószínűségét.Ha a közvélemény megismerné és elfogadná az általam leírt eredetet,felújulhatna szakrálisan az a népi összefogási erő,mely képes lenne a kicsinnyé tett népünk megmaradását biztosítani.A magyar királyok kettőskereszt használata a horvátországi unióval I.László idejében vált jogszerűvé.
|